Wednesday 23 November 2011

Peliharalah aku


Ya Allah…
Jadikanlah aku hamba Mu yang taat
Bersihkanlah hatiku daripada segala kekotoran
Padamkan titik hitam di hatiku
Jangan kau pilingkan hati ku
Dari terus taat kepada Mu
Ampunilah dosaku Ya Allah


Ya Allah…
Jadikanlah aku hamba Mu yang taat
Bersihkan setiap perkataanku
Dari mengeluarkan kata yang  tak baik
Peliharalah dan latihknlah lidah ku
Untuk terus menyebut nama Mu
Agar diriku terus mengingati Mu

Ya Allah…
Lindungilah aku dari melihat maksiat
Yang bisa meruntuhkan akhlakku
Sebagai seorang muslim sejati
Dan sucikanlah wajahku dari pandagan keji manusia
Agar aku terus dalam keimananMu


Ya Allah…
Sucikanlah fikiranku dari segala kekotoran
Yang bisa merosak keimananku
Agar diriku tidak terjerumus dalam lembah kehinaan

Ya Allah…
Hanya padaMu kubermohon
Kerna hanya Engkaulah tuhan yang Satu
Pencipta sekalian alam
Maka dengan sesungguhnya
Kabulkanlah doa ummat Mu ini
Amin Yarobbal Alamin…

No comments:

Post a Comment