Wednesday 2 November 2011

Peristiwa yang tidak dapat dilupakan..

Sebut pasal perkara yang tak dapat dilupakan ni aku teringat masa aku kt sekolah dulu....semasa ting 6.Aku pernah terlibat dalam satu kemalanagn jalan raya semasa blik dri sekolah.
Pada masa tu aku bawak moto ke sekolah.suatu ari kawan aku mntk tumpang tk blik ke rumah.aku ok je sbb rmah dia sbelah kg aku je...
Tamat je wktu sekolah aku pn trus menunggang moto aku yang baru je ayah aku beli...kwan aku pn naik moto aku...Laju aku tunggang moto tu,moto bru ktakan...
Lepas tu samapai kt kg aku,aku lalu je dg laju sbb nk hantar kawan aku tu..dekat nk smpai umah kwn aku ada stu simpang tiba2 keluar satu lori...,terkjut aku nsib baik aku sempat mngelak dan terkena sikit kt dpan moto aku..aku pn terjtuh dan mluncur mcm org mn glongsur je...tpi nsb baik tak luka sbb aku pakai jeket masa tu.cuma baju Pengwas ak je koyak sikit.kawan aku plak koyak seluar dia dan berdrah kt lutut dia.
moto aku rosak sikit ada bnda kna tukar yang bru.
Kawan aku mula naik angan dah nk pkul pemandu lori tu nsib baik ada org tua tu tak bgi pkul.
org tua tu kenal ayah aku dai yang uruskan pasal aku.moto semua pemandu lori tu yang ganti rugi n dia bg aku duit tk bli bju dan ubt luka...Apa yang aku dpat smpulkan di sini kta perlu berhati-hati sbb malang tu tak berbau...Aku bersyukur sbb tak ada apa2 klau iktkn tak thula langgar lori 2..hahaha..hbis moto baru aku..

No comments:

Post a Comment